Al voltant de MWC de Barcelona sorgeixen tot un seguit d'activitats que posen en contacte les darreres tecnologies, i especialment les mòbils, amb l'ensenyament. Un dels programes que millor ho posa de manifest és mschools. El proper dissabte tindrà lloc a Barcelona el que s'anomena EDU_Hack. Segons la definició de l'organització: "Aquest esdeveniment, organitzat per Mobile World Capital Barcelona, és un taller de cocreació a gran escala dirigit a docents, amb l’objectiu d’identificar i desenvolupar, de forma col·laborativa, experiències innovadores a l’aula per a tots els nivells educatius. Un centenar d’equips formats per docents i experts es reuniran durant un dia complet i seguiran la metodologia de treball cocreativu de mSchools Edu_Hack, per desenvolupar de manera col·laborativa materials per a l’aula recolzats en l’ús innovador de la tecnologia digital a l’educació. Els resultats d’ Edu_Hack es compartiran amb la comunitat educativa."
Hi ha esdeveniments que sembla que estiguin fets a mida per la forma de treballar a l'aulABP i aquest n'és un. Nosaltres estem acostumats a treballar de forma col·laborativa a nivell de departament i a nivell europeu després dels anys que fa que estem involucrats en projectes Comenius, actualment Erasmus+. La possibilitat de compartir les nostres experiències i passar-les pel sedàs dels altres companys de viatge, posen de manifest les mancances de la nostra proposta i et permeten millorar-la. Quan has de defensar la teva proposta per tal de dur-la a terme en un grup on tothom aporta bones solucions és un acte comunicatiu i d'empatia que mobilitza el teu millor repertori de recursos. I segurament també el poder veure propostes més innovadores que les nostres sobre les quals fonamentar noves activitats pedagògiques fa que nosaltres, des de l'aulABP haguéssim presentat una proposta.
La nostra proposta consisteix en aplicar el pensament computacional, sense importar ni el nivell educatiu ni la matèria.
La proposta que nosaltres hem dissenyat és:
Què pot representar l'esquema anterior?
I ho volem treballar des de múltiples àrees com: matemàtiques (figures geomètriques, exponents), socials (arbre genealògic, identificació de períodes de la història), naturals (cadena tròfica), visual i plàstica (simetries, escales), tecnologia (classificació), informàtica (sistema binari, programació, endevinar un número), idiomes (relacions familiars). Doncs si ens hi esforcem podem trobar moltes aplicacions en altres matèries i oberta a tots els nivells educatius.
Què pot representar l'esquema anterior?
I ho volem treballar des de múltiples àrees com: matemàtiques (figures geomètriques, exponents), socials (arbre genealògic, identificació de períodes de la història), naturals (cadena tròfica), visual i plàstica (simetries, escales), tecnologia (classificació), informàtica (sistema binari, programació, endevinar un número), idiomes (relacions familiars). Doncs si ens hi esforcem podem trobar moltes aplicacions en altres matèries i oberta a tots els nivells educatius.
Al final resulta que simplement és aplicar el pensament computacional i dissenyar un diagrama que permeti solucionar qualsevol problema a partir de respostes SÍ-NO. Per suposat amb la utilització de Mybalsamiq es pot fer la simulació en una pantalla de mòbil i amb APPinventor2 es pot programar al mòbil. Ara caldrà convèncer els del nostre grup de la bondat de la proposta, admetre les millores a fer, que en seran moltes, i si no es pot fer desenvolupar una de les seves propostes que haurà estat millor. De qualsevol de les maneres aprendrem. El procés, que no ens cansem de provocar a l'aulABP, de cercar, compartir, col·laborar, comunicar i crear, serà el que haurem d'utilitzar al llarg de les vuit hores de treball. Tot un repte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada