.

.

dijous, 7 de juliol del 2016

Sessió de síntesi del curs: l’experimentació a les classes de ciències (UdL)

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) vol contribuir al foment de les vocacions científiques i tècniques entre els joves. Amb aquest objectiu, l’FCRi desenvolupa un ampli ventall d’activitats, amb el suport de l’Obra Social ‘la Caixa’ i del Departament d’Ensenyament, englobades dins el programa Ciència i Aula:
  • Xerrades i tallers d’actualització científica.
  • Programa Amgen Teach. Formació en l’àmbit de les biociències.
  • Programa Amgen Exper(i)ència. Científics emèrits i jubilats col·laboren amb els centres educatius.
  • Portal Recerca en Acció (www.recercaenaccio.cat).
  • Programa Petits Talents Científics, organitzat conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Obra Social “La Caixa”.
  • Joves, Ética i Ciència. Debats sobre ciència i ètica a l’escola.
  • Cursos d’estiu. L’edició 2016 és ja la quarta. L’experimentació en les classes de ciències. Cursos a Barcelona (UB), Castelldefels (UPC), Girona (UdG), Lleida (UdL), Tarragona (URV) i Vic (UVic-UCC)
En aquest curs d'Estiu s'hi ha convidat al professor responsable de l'aulABP, F. Solans,  per tal de fer la  sessió de síntesi amb el tema: El canvi metodològic per l'espai.
Com a sessió de síntesi i cloenda s'ha intentat trobar els punts en comú que tots tenim al llarg del procés d'aprenentatge de l'alumnat, independentment del tipus de ciència que ensenyem. Al final resulta que gairebé tots ens plantegem objectius d'aprenentage i, són els recursos, tècnics, humans o d'espai, els que condicionen la forma de desenvolupar-los.  La presentació ha estat un recull que ha volgut respondre a tres preguntes. Per què hem fet l'aulABP? Què hi ha a l'aulABP? Com treballem a l'aulABP?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada